in
|
NOM JOC: “Avui cuinem tots”
EDATS: Nens fins a 12 anys.
CLASSIFICACIÓ: Activitat sentit del gust.
MATERIAL:
Varietat de fruita (Poma, plàtan, mandarina, taronja, raïm, kiwi, pera…)
Rajola de xocolata, llet (Per a fer la xocolata desfeta)
Fogons, basura, graella recepta plastificada
Pinxos, culleres, cullerot, tovallons, bols, gots de plàstic, ganivets
Beguda (Sucs, aigua…)
OBJECTIUS:
Preparar el berenar un cop acabades les activitats dels respectius sentits. Que tothom (nens) puguin participar en l’elaboració d’aquest i que sigui el propi berenar.
ORGANITZACIÓ:
1. Preparar dues taules, portar el material en un lloc ampli i còmode per a treballar.
2. Tallar la fruita difícil amb diferents ganivets (tema al·lèrgies), encendre els fogons i col·locar el recipient on hi tirarem la xocolata i la llet.
3. Fer-los anar a rentar les mans abans de començar l’activitat.
4. Trencar la xocolata en trossos i pelar la fruita fàcil. Dividir-la en bols segons colors.
5. Escalfar la xocolata i posar-hi llet. Remenar.
6. Un cop feta, deixar refredar una estona i servir-la en els gots de plàstic.
7. Repartir els pinxos i que vagin escollint la fruita. Repartir-los-hi els gots i tovallons.
8. Un cop acabat el berenar i l’activitat llençar tota la brossa a la basura i fer anar a rentar les mans de nou.
INTERACCIONS/ROL PARTICIPANTS:
Acompanyar a rentar les mans.
Ajudar a preparar la xocolata desfeta.
Ajudar a punxar fruita.
DIRECCIÓ I DINAMITZACIÓ:
Encarregades de l’activitat de gust: Míriam Aránega, Ainoa Castillo, Natalia Vernengo.
MOTIVACIÓ:
Veure l’entusiasme dels nens, ganes de participar i l’interès que mostren per l’activitat. A més a més de proporcionar-los un bon berenar divertit, gustós un cop acabades les altres activitats.
ANOTACIONS DIDÀCTIQUES:
A través de l’elaboració de l’activitat (el berenar) els nens desenvolupen habilitats motrius i aprenen la base d’una dieta bona i equilibrada.
Nom del joc: “Mural d’objectes”
Edat: A partir de 2 anys
Classificació: Sentit del tacte
Materials:
Paper mural
Pues de respall
Cotó
Paper d’alumini
Esponja
Retalls de roba
Ós de peluix
Paper xarol
Pedres (fines)
Fulles/herbes
Pilota de punxes
Sac
Objectius
Desenvolupar el sentit del tacte
Familiaritzar els infants amb les diferents textures
Organització:
1. Anteriorment s’haurà preparat un mural amb diversos objectes de diferents textures, tamanys, dureses… empegats en ell.
2. Aquell dia, l’únic que s’haurà de fer és ajudar als infants més petits per tal que puguin arribar als diferents objectes que hi haurà en el mural
Interaccions/ Rol dels participants:.
Guiar als infants (en el cas dels organitzadors de l’activitat)
Experimentar i gaudir (en el cas dels infants, però també dels adults que ho hi siguin presents).
Motivació:
La nostra motivació és veure com els nens descobreixen noves textures i proven d’endevinar-ne algunes, també. A més, ens agradarà veure el bé que s’ho passen amb les activitats que els hem preparat per ells i elles.
Anotacions didàctiques – Variants:
Creiem que és una bona activitat per què els nens descobreixin més el sentit del tacte, gràcies a les diferents textures que nosaltres els proposarem.
Nom del joc: “Camí del tacte”
Edat: A partir de dos anys
Classificació: Activitat sentit del tacte
Materials:
Safates grans (per posar-hi els materials amb diferents textures)
Sorra (fina i grossa)
Pedres
Arròs
Herba artificial
Fang
Aigua
Objectius:
Desenvolupar el sentit del tacte
Familiaritzar els infants amb les diferents textures
Organització:
1. Col·locar diverses safates grans una a continuació de l’altra
2. Posar-hi a cada safata un material diferent
3. Ajudar-los a treure’s les sabates i mitjons si és necessari
4. Ajudar-los a passar de recipient en recipient si és necessari per tal que puguin sentir cada material amb els peus
5. Un cop arribin al final del camí, ajudar-los a eixugar-se els peus i posar-se les sabates.
6. Al mateix temps que es duuen a terme tots els altres punts, s’hauria de mantenir l’ordre i controlar que cadascú es posi el seu parell de sabates i no s’equivoqui en el cas que siguin molt petits.
Interaccions/ Rol dels participants:
Guiar als infants (en el cas dels organitzadors de l’activitat)
Experimentar i gaudir (en el cas dels infants, però també dels adults que ho hi siguin presents).
Motivació:
Veure com els nens i nenes del barri gaudeixen amb les activitats que hem preparat per ells i despertar l’interès per sentir amb altres parts del cos que no siguin les que sempre es relacionen amb el tacte: les mans.
Anotacions didàctiques – Variants:
Els infants desenvoluparàn el tacte des d’una part del cos que normalment està amagada, els peus. Gairebé sempre fem servir les mans per parlar del tacte, però en aquesta activitat hem volgut anar una mica més enllà, i el que farem serà fer sentir les diferents qualitats dels materials (textura, duresa…) amb els peus.
NOM JOC: “Mira endavant”
EDATS: Nens fins a 12 anys.
CLASSIFICACIÓ: Activitat visual
MATERIAL:
· Sala fosca
o Pintures de neó
o Paper on pintar
o Castells inflables (x3)
o Llums/estrelles …
o Llençols
o Música relaxant/aparell per fer-la sonar
· Experiment 1
o sabó
o pinzells
o tupperware (2)
o llet
o colorants
OBJECTIUS:
Potenciar el sentit visual mitjançant els llums i els experiments
Experimentar la foscor
ORGANITZACIÓ:
Hauran de seguir una mena de túnels amb finestretes i mitjançant aquests podran arribar a diferents castells /casetes i allà podran despertar la seva imaginació a través d’objectes fluorescents i indumentària lluminosa.
DIRECCIÓ I DINAMITZACIÓ:
Encarregades de l’activitat visual: Cristina Alcaine, Judit Espino, Gemma Obiols, Carla Parramon
MOTIVACIÓ:
Veure les ganes de participar i despertar l’interès en l’experiment que realitzarem.
FITXA GRUP OÏDA
NOM JOC: “Quina cançó sona?”
EDATS: Nens fins a 12 anys.
CLASSIFICACIÓ: Activitat de caràcter auditiu.
MATERIAL:
Cançons tradicionals
Cançons dibuixos animats
Reproductor de música
Imatges dibuixos animats
Imatges fenòmens meteorològics.
Imatges animals.
Pulveritzador d’aigua.
·
OBJECTIUS:
Desenvolupar el sentit auditiu.
Saber relacionar les cançons amb les imatges.
Treballar la capacitat de recordar i relacionar.
Aprendre els fenòmens meteorològics i els sons de la natura.
ORGANITZACIÓ:
L’activitat és realitzara en rotllana. Un dels responsables donara play a la música i els nens hauran de ser capaços d’endevinar quina és la cançó o el so que és reprodueix i relacionar-lo amb les imatges que hi hauran enganxades a la paret.
DIRECCIÓ I DINAMITZACIÓ:
L’activitat estarà dirigida per: Maria Fernàndez, Ignacio Iuculano i Meritxell Escarp.
MOTIVACIÓ:
Veure com els nens i les nenes gaudeixen de les activitats preparades i a la vegada aprenen coses noves i recorden o coneixen les cançons populars i de dibuixos animats.